More Than Me - Greyson Chance

[每日安利⭐️] Greyson Chance


最近刚认识这位小鲜肉
感觉他的嗓音中
---就像Troye一样
藏了很多故事

听到这首歌时
我瞟了一眼下面的评论
算是科普了一下

“Greyson说希望每个听到这首歌的人都会流泪,这首歌是整张EP个人风格最浓烈故事性最深的一首歌,经历了公司和经纪人的双重抛弃,他想过放弃音乐这条路,那段时间他停用了他所有的社交软件,但当他两周后打开推特看到粉丝给他的评论和留言,他决定了他会继续做音乐,无关商业,而是坚持了初心。”

看完的那一秒 我就瞬间被圈粉了🌥

我觉得作为一个年轻的公众人物
本身就是一件很不容易的事情
很多时候肯定会受外界影响 动摇
而在经历了这样的颠簸后
还能找回自己的初心
坚持自己的梦想
这样的歌手
值得敬佩!



I lost my way on streets that I paved

我渐渐迷失在这条自己亲手铺就的路上

When I was deep in the blue

当我一度沉沦陷入忧郁

You were gone the whole time

而你始终缺席

You fall behind and I say goodbye

你选择离开 我只好挥手告别

When you drive to drink

当你驾车远去饮酒寻乐

I numbed my mind

我麻痹了自己的神经

God of the times

多想时光倒流回到从前

We sipped on good wine

我们一同轻抿红酒

For the taste, yeah

细细品味

Now you and I

而现在的你我

We just drink what we find

有了新的喜恶 习惯自斟自饮

Gonna waste it, mmm

然而纵使琼浆玉露也是徒然浪费

Mmm

索然无味

Your memory near

关于你的回忆搁浅在旁

Lays with the pain

夹杂着昔日的痛苦

I needed love but it's never the same

我仍渴望着被爱 却已不似从前

For I wanted more

因为我想要更多

You wanted

而你要的

More than me

也不仅仅是我

When the bottle is gone

当酒瓶见底

And in the silence I'll find

四下寂静 我终于明白

That life isn't nothing but chasin' the time

生活不是任凭光阴虚度

For I wanted more

因为我想得到更多

You wanted

而你要的

More than me

也不仅仅是我

Oh baby, since you lied

宝贝 自从你编织谎言

I've had restless nights

我夜夜辗转难眠

Hurts you got a brand new me

伤痛让我得以重生

Guess you doin' fine

想必你也安然无恙

While you're getting through

当你经历完这一切

All the things that you do

终将发现你所做的

Staying vacant

都是茫然徒劳

I drink what I find

此刻我独自饮酒

My angels on high

灵魂飘然升腾

Staying wasted

也是徒然浪费

Your memory near

关于你的回忆搁浅在旁

Lays with the pain

夹杂着昔日的痛苦

I needed love but it's never the same

我仍渴望着被爱 却已不似从前

For I wanted more

因为我想要更多

You wanted

而你要的

More than me

也不仅仅是我

When the bottle is gone

当酒瓶见底

And in the darkness I'll find

黑暗之中 我终于明白

That life isn't nothing but chasin' the time

生活不是任凭光阴虚度

For I wanted more

因为我想得到更多

You wanted

而你要的

More than me

也不仅仅是我

It's more I got kill

时间一点点消磨逝去

When the days turned months

日日月月

The months turned years

月月年年

For the anger I felt

我的哀怒也被渐渐磨平

When I took a step back

当我回头观望

With this isn't coming

等待的迟迟不来

You were looking there

你也远远回望

You were looking instead

远远回望

Somewhere over my head

只是你已远在 一个遥远而陌生的地方

It's more I got kill

时间一点点消磨逝去

When the days turned months

日日月月

The months turned years

月月年年

For the anger I felt

我的哀怒也被渐渐磨平

When I took a step back

当我回头观望

With this isn't coming

等待的迟迟不来

You were looking there

你也远远回望

You were looking instead

远远回望

Somewhere over my head

只是你已身在 一个陌生而遥远的地方

Somewhere over my head

一个遥远而陌生的地方

It's more I got kill

时间一点点消磨逝去

When the days turned months

日日月月

The months turned years

月月年年

For the anger I felt

我的哀怒也被渐渐磨平

When I took a step back

当我回头观望

With this isn't coming

等待的迟迟不来

You were looking there

你也远远回望

You were looking instead

远远回望

Somewhere over my head

只是你已身在 一个陌生而遥远的地方

It's more I got kill

时间一点点消磨逝去

When the days turned months

日日月月

The months turned years

月月年年

For the anger I felt

我的哀怒被渐渐磨平

When I took a step back

当我回头观望

With this isn't coming

等待的迟迟不来

You were looking there

你也远远回望

You were looking instead

远远回望

Somewhere over my head

只是你已身在 一个陌生而遥远的地方

Somewhere over my head

陌生而遥远的地方

Somewhere over my head

陌生而遥远的地方


Carlyyy_
2017.5.29

评论(6)
热度(16)

© Carlyyy_ | Powered by LOFTER